Λένα Αγα, Κεραμίστρια, [email protected]
Η Κεραμική είναι μία από τις αρχαιότερες τέχνες. Από τα προϊστορικά χρόνια οι άνθρωποι κατασκεύαζαν αγγεία και ειδώλια από πηλό.
Στα κομμάτια από ψημένα αγγεία πού βρίσκουμε σε χωράφια μπορούμε να καταλάβουμε και να αναγνωρίσουμε την χρονική περίοδο της κατασκευής τους.
Τα αρχαιότερα αγγεία πιθανόν να προέκυψαν από την εσωτερική επένδυση με πηλό καλαθιών, ώστε να στεγανοποιηθούν. Στη συνέχεια τα έβαζαν στη φωτιά και αφού καιγόταν το καλάθι, ψηνόταν ο πηλός και διατηρούσε στην επιφάνεια του τα σημάδια της ύφανσης του καλαθιού.
Αποτελούν τη μόνη χειροπιαστή απόδειξη της ύπαρξης των χαμένων πολιτισμών, όπως ο Κυκλαδικός Πολιτισμός πού άνθισε στα νησιά του κεντρικού Αιγαίου κατά την πρώϊμη εποχή του Χαλκού, την 3η Χιλιετία π.Χ.
Έχουμε αντιπροσωπευτικά δείγματα ειδωλίων και αγγείων, όπλων και εργαλείων όλων των φάσεων της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου.
Οι αφαιρετικές φόρμες των ειδωλίων επηρέασαν καλλιτέχνες του 20ου και του 21ου αιώνα όπως Brancusi, Modigliani, Giacomettii, Hepworth, Moore, Ai Weiwei.
Οι μέθοδοι για να κατασκευάσει κάποιος κεραμική έχουν αλλάξει ελάχιστα από τα αρχαία χρόνια..
Τα κεραμικά κατασκευάζονταν πάντα για δύο λόγους: τη λειτουργικότητα και τη διακόσμηση. Αυτό δεν έχει αλλάξει στον 20ό αιώνα, μολονότι πρόσφατα η λειτουργικότητα έχει γίνει δευτερεύουσας σημασίας για τους περισσότερους κεραμίστες.
Συγχρόνως η κεραμική έχει γίνει μία από τις πιό εκφραστικές μορφές τέχνης και η τέχνη κατασκευής κεραμικού έχει ωριμάσει μέσα από διάφορες αλλαγές, προσεγγίζοντας τη ζωγραφική και τη γλυπτική.
Η ανάγκη δημιουργίας ενυπάρχει σ’ όλους μας και ο πηλός είναι μοναδικό υλικό με απεριόριστες δυνατότητες για προσωπική έκφραση.
Είναι δευτερεύον να χαρακτηριστεί τέχνη “η όχι, η δημιουργία μας σε σχέση με τη χαρά και την απόλαυση πού νιώθουμε κατασκευάζοντας κεραμικά.
Η δημιουργία κεραμικών καλλιεργεί τις ικανότητες σου, δίνοντας σου ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση να συνεχίσεις και να αναπτύξεις τη δημιουργικότητα σου.